Forum  WSPiA- Pedagogika, Logopedia Strona Główna WSPiA- Pedagogika, Logopedia
Studenci pedagogiki łączcie się:) Ruszamy od października.
 WSPiA- Pedagogika, Logopedia
FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ProfilProfil  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  GalerieGalerie  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ZalogujZaloguj 

Informatyka

 
Odpowiedz do tematu    Forum WSPiA- Pedagogika, Logopedia Strona Główna -> Pomocna dłoń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
akluisak
Szukacz
Szukacz


Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Poznań Winogrady ;]

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu: Informatyka

orientuje sie ktos kiedy i gdzie beda wyniki z egzaminu z informatyki ? i kiedy ma byc ewentualna poprawka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
beata503
Szukacz
Szukacz


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Nie wiem, czy dla wszystkich grup (ale chyba tak), wyniki będą na tej stronie [link widoczny dla zalogowanych] Być może jeszcze w tym tygodniu. Po lewej stronie jest odnośnik "wyniki". Na razie sa tylko dla ratownictwa medycznego, ale nasze pewnie tez niedługo się pojawią. Co do poprawki to nie wiem.

Pozdr. Beata


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Magda
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Poznań

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

dla grupy B już są [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
beata503
Szukacz
Szukacz


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Ale te osoby wymienione to są z całości gr. B? To są osoby, które nie zdały?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Magda
Czasem tu bywam
Czasem tu bywam


Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Poznań

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Tak, to są osoby, które nie zdały ale nie wiem czy wszyscy czy tylko te grupy które mają na śniadeckich z taką babą (nie pamiętam nazwiska)... Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Oto zadania na informatykę, dla osób które nie zaliczyły:
Znajdź plik dane.xls, a następnie wykonaj poniższe zadania.

Zadanie 1. Opierając się na danych w Arkusz1:
a) na wykresie liniowym (ze znacznikami danych) przedstaw jak kształtowała się liczba wyjazdów turystycznych Polaków w latach 1998-2001. Na osi X zaznacz poszczególne lata, na osi Y liczbę wyjazdów; zatytułuj wykres i osie, nie zamieszczaj na wykresie legendy. Utworzony wykres zapisz jako nowy arkuszu o nazwie liniowy-1. Pozmieniaj punkty danych: 1998-koło, 1999-trójkąt, 2000-kwadrat, 2001-romb, wszystkie wielkości 20 pt, każdy innego koloru; zmień kolory i efekty wypełnienia w obszarze wykresu i obszarze kreślenia,
b) na jednym wykresie liniowym przedstaw, jak kształtowała się liczba wyjazdów turystycznych Polaków w I i III kwartale w poszczególnych latach; opisz oś X, nie zamieszczaj na wykresie osi Y; zrezygnuj z linii siatki; legendę umieść na dole; zmień kolor, styl i grubość obu linii; zapisz utworzony wykres jako nowy arkuszu o nazwie liniowy-2.

Zadanie 2. Opierając się na danych w Arkusz2:
a) na wykresie kolumnowym (I podtyp) przedstaw strukturę wydatków turystów zagranicznych w Polsce w 2000 roku; nadaj tytuły wykresu i osi; zrezygnuj z legendy; zapisz utworzony wykres jako nowy arkuszu o nazwie kolumnowy-1; wybierz różne rodzaje deseni dla poszczególnych kolumn; zmień kolory i efekty wypełnienia w obszarze wykresu i obszarze kreślenia,
b) na jednym wykresie kolumnowym 3-W przedstaw wydatki poniesione przez turystów w ciągu tych dwóch lat; nie zamieszczaj na wykresie legendy, ale etykiety wszystkich osi w czcionce Arial 8pt; zapisz utworzony wykres jako nowy arkuszu o nazwie kolumnowy-2; zmień kształty kolumn na 1999-stożek, 2000-walec oraz ich kolory i desenie.

Zadanie 3. Opierając się na danych w Arkusz3:
a) na wykresie kołowym z wizualnym efektem 3-W przedstaw liczbę przyjazdów do Polski wg przejść granicznych w roku 1999; zatytułuj wykres; w zamieszczonej w rogu legendzie podaj rodzaj przejścia granicznego, a przy poszczególnych częściach wykresu zamieść liczbę przyjazdów; zapisz utworzony wykres jako nowy arkuszu o nazwie kołowy,
b) na wykresie pierścieniowym (drugi podtyp) przedstaw przyjazdy w 2000 roku; zatytułuj wykres; nadaj etykiety danych w procentach; legendę umieść z prawej strony; zapisz utworzony wykres jako nowy arkuszu o nazwie pierścieniowy;

Zadanie 4.
Korzystając z danych zawartych w pliku wyjazdy.xls, zrób wykres średnich geometrycznych wyjazdów turystycznych Polaków dla lat 1998-2001. Wybierz: typ wykresu: kolumnowy grupowany, seria danych: koloru czerwonego z poziomym gradientem, obszar wykresu: kolor fioletowy, obszar kreślenia: kolor błękitny. Nadaj tytuły osi i wykresu, nie umieszczaj legendy. Utworzony wykres zapisz jako nowy arkusz o nazwie średnie.


Powyższe zmiany zapisz pod nazwą wykresy.xls


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Excel – 2

Zad. 1. Znajdź na dysku plik ranking.xls i otwórz go, wypełnij kolorowe pola, a następnie zapisz zmiany w pliku zadanie1.xls

Zad. 2. Znajdź na dysku plik turystyka.xls i otwórz go, dokonaj brakujących obliczeń w arkuszu wyjazdy, a następnie na podstawie danych w arkuszu sposób organizacji odpowiedz na pytania:
a) Ile osób w wieku poniżej 30 lat korzysta z poszczególnych sposobów organizacji wyjazdów (tzn. korzysta z biur podróży, wyjazdów zorganizowanych przez szkołę, zakład, organizuje wyjazdy samodzielnie)?
b) Pyt. a) dla przedziału wieku od 30 do 49 lat.
c) Pyt. a) dla ankietowanych w wieku co najmniej 50 lat.
d) Ile było wszystkich osób korzystających z poszczególnych sposobów organizacji wyjazdów?
e) Jaki % osób korzystających z poszczególnych form organizacji wyjazdów, stanowiły osoby w poszczególnych klasach wiekowych?
f) Ilu było ankietowanych w poszczególnych klasach wiekowych?
g) Podać liczbę osób korzystających z wyjazdów zorganizowanych (biuro podróży + zakład, szkoła) w każdej grupie wiekowej.
h) Jaki % wyjazdów w poszczególnych grupach wiekowych stanowiły wyjazdy zorganizowane samodzielnie?
i) Jaki % wyjazdów w poszczególnych grupach wiekowych stanowiły wyjazdy zorganizowane przez biuro podróży?
j) Jaki % wyjazdów w poszczególnych grupach wiekowych stanowiły wyjazdy zorganizowane przez zakłady i szkoły?
k) Ilu było wszystkich ankietowanych?
Zapisz powyższe zmiany w pliku zadanie2.xls


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Excel – obliczenia

W pliku obliczenia.xls zachowaj rozwiązania poniższych zadań.

Zadanie 1. (Arkusz1) Przygotuj formaty komórek wg następujących wzorców,

zakres
komórek liczby / kategoria wyrównanie poziomo czcionka
A2:A8 Liczbowe, miejsca dziesiętne 0 Środek Times New Roman, rozmiar 13, kolor czarny
B2:B8 Tekstowe Lewe Arial, rozmiar 12, kolor niebieski
C2:C8 Data, typ: 14 marzec 2001 Środek Bookman Old Style, rozmiar 11, kolor czerwony
D2:D8 Walutowe, € (Euro), miejsca dziesiętne 2 Prawa Verdana, rozmiar 10, kolor brązowy
E2:E8 Procentowe, miejsca dziesiętne 1 Prawa Impact, rozmiar 9, kolor zielony

a następnie wprowadź do obszaru A1:E8 arkusza dane z poniższej tabeli.

Numer Nazwisko i imię Data wniosku Wpłata Stawka
1 Suseł Janusz 3-6-21 2340 18
2 Laufer Andrzej 3-5-9 256,52 5,5
3 Perek Jolanta 3-6-13 1890,63 7
4 Brodaty Henryk 3-8-11 119,6 12,3
5 Kosiaty Waldemar 3-9-6 11890 27
6 Pawełek Zuzanna 3-9-26 3467,12 8
7 Gierek Szymon 3-11-30 7390 9,5

Zadanie 2. (Arkusz2) W podanych komórkach oblicz wartości wypisanych poniżej wyrażeń matematycznych
• w komórce A3: (wynik: -1)
• w komórce C10: (wynik: 147)
• w komórce E15: (wynik: 0,55)

Zadanie 3. (Arkusz3) Korzystając z wbudowanych funkcji statystycznych obliczyć dla poniższych danych: sumę, średnią arytmetyczną, średnią geometryczną, minimum i maksimum.

34 43 56 43 34 76 54 37 87 38 45 76 59 76 46 78 92 57 54 28 35 45 47 89

Zadanie 4. (Arkusz4) We wskazanych komórkach oblicz:
A1 – ile dni trwała II wojna światowa,
A3 – ile dni minęło od początku roku kalendarzowego,
A5 – ile dni zostało do najbliższej sesji egzaminacyjnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Korespondencja seryjna

Zadanie 1.
W pliku dane-kor-ser.doc (na dysku C) znajdują się dane kandydatów na studia.
• Ile jest dziewcząt wśród kandydatów?
• Ilu kandydatów urodziło się w 1979 r?
• Ilu kandydatów ukończyło technikum?

Zadanie 2.
Z dysku C otwórz plik list-kor-ser.doc (jest to wzór zawiadomienia o przyjęciu na studia). W miejscach oznaczonych „?” uzupełnij ten list o pola korespondencji seryjnej i/lub pola programu Word, tak aby powstały imienne zawiadomienia o przyjęciu na studia dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zawiadomienia.doc.

Zadanie 3.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz imienne zaproszenia na wystawę dla wszystkich osób, które ukończyły szkołę w 1999 roku. Wykorzystaj gotowy tekst zaproszenia z pliku wystawa.doc z dysku C. Na zaproszeniu powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy oraz imię i nazwisko. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na wystawę.doc.

Zadanie 4.
Utwórz zaadresowane koperty typu DL dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Adres poprzedź zwrotem grzecznościowym, całość: czcionka Arial 16pt, kolor czerwony. Utworzony dokument zapisz pod nazwą koperty-dl.doc.

Zadanie 5.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz imienne zaproszenia na przedstawienie dla wszystkich, którzy ukończyli liceum w roku 2000 (wykorzystaj gotowy dokument przedstawienie.doc z dysku C). Na zaproszeniu powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy oraz imię i nazwisko. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na przedstawienie.doc.

Zadanie 6.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz zaadresowane koperty o rozmiarze: 17cm (szerokość) na 10cm (wysokość) dla wszystkich, którzy ukończyli technikum. Na kopercie powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy, imię i nazwisko oraz adres (czcionka Impact 15pt, kolor niebieski). Utworzony dokument zapisz pod nazwą koperty.doc.

Zadanie 7.
Wymyśl (napisz kolorowy tekst, dodaj rysunki) imienne zaproszenia na bal maturalny dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Powstały dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na bal.doc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

1. wysokość wierszy: 2cm, szerokość kolumn: 2cm, czcionka: Arial 30pt

X O O
O O X
X X O

2. wysokość wierszy: 1,5cm, szerokość kolumn: 4cm, czcionka: Comic Sans MS 15pt

czworonogi ruchome pies
nieruchome taboret
wielonogi ruchome stonoga
nieruchome kolejka

3. wysokość wierszy: 1cm, szerokość kolumn: 1,5cm, czcionka: Bookman Old Style 11pt

x 0 1 2 y 0 1 2 3
p 0.3 0.4 0.3 p 0.1 0.4 0.4 0.1

4. wysokość wierszy: 1,2cm, szerokość kolumn: 3,3cm, czcionka: Garamond 13pt

Szerokość w cm Liczba „G” Liczba „W”
31 - 32 2 4
32 - 33 1 5
33 - 34 2 3
34 - 35 2 0
35 - 36 7 2

5. wysokość wierszy: 1,3cm, szerokość kolumn: 1,3cm, czcionka: Impact 12pt

Wyższa Szkoła Pedagogiki i Administracji
w Poznaniu

Pedagogika Fizjoterapia
Administracja Kosmetologia


6. wysokość wierszy: pierwszego-1cm, drugiego-5cm, szerokość kolumn: 2cm, czcionka: Courier 12pt

zdecydowanie KUPIĘ łódź podwodną
997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600 997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600 997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600 997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600 997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600 997997 (po 20stej)
lub kom. 600600600

7. wysokość wierszy: 0,9cm, szerokość kolumn: 3,2cm, czcionka: Verdana 11pt

1 2 3
1 0.15 0.04 0.02
2 0.03 0.25 0.07
3 0.02 0.02 0.40

8. wysokość wierszy: 1cm, szerokość kolumn: 1cm, czcionka: Tahoma 16pt

A B C
D E F
G H I


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Punktowanie, numerowanie i lista wielopoziomowa

Kierunki studiów w WSPiA:
 Pedagogika
 Administracja
 Wychowanie fizyczne
 Kosmetologia
 Fizjoterapia
 Filologie
 Ratownictwo medyczne

Specjalności kierunku PEDAGOGIKA:
(1) Pedagogika resocjalizacyjna i penitencjarna
(2) Pedagogika społeczna
(3) Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
(4) Animacja czasu wolnego

Przedmioty kształcenia ogólnego:
I-] Wybrane zagadnienia z filozofii
II-] Metody badań pedagogicznych
1-) Obserwacja
a-} Przedmiot obserwacji
b-} Techniki obserwacji standaryzowanej
c-} Granice poznawcze obserwacji
2-) Metoda szacowania
a-} Rodzaje skal ocen
b-} Źródła błędów w ocenie
3-) Eksperyment pedagogiczny
III-] Wprowadzenie do socjologii
IV-] Etyka zawodowa
V-] Język obcy
1-) Angielski
2-) Niemiecki
3-) Rosyjski

Przedmioty kształcenia ogólnego:
 Wybrane zagadnienia z filozofii
 Metody badań pedagogicznych
• Obserwacja
 Przedmiot obserwacji
 Techniki obserwacji standaryzowanej
 Granice poznawcze obserwacji
• Metoda szacowania
 Rodzaje skal ocen
 Źródła błędów w ocenie
• Eksperyment pedagogiczny
 Wprowadzenie do socjologii
 Etyka zawodowa
 Język obcy
• Angielski
• Niemiecki
• Rosyjski

Przedmioty kształcenia ogólnego:
1. Wybrane zagadnienia z filozofii
2. Metody badań pedagogicznych
2.1. Obserwacja
2.1.1. Przedmiot obserwacji
2.1.2. Techniki obserwacji standaryzowanej
2.1.3. Granice poznawcze obserwacji
2.2. Metoda szacowania
2.2.1. Rodzaje skal ocen
2.2.2. Źródła błędów w ocenie
2.3. Eksperyment pedagogiczny
3. Wprowadzenie do socjologii
4. Etyka zawodowa
5. Język obcy
5.1. Angielski
5.2. Niemiecki
5.3. Rosyjski

Przedmioty kształcenia ogólnego:
{A} Wybrane zagadnienia z filozofii
{B} Metody badań pedagogicznych
(01) Obserwacja
[i] Przedmiot obserwacji
[ii] Techniki obserwacji standaryzowanej
[iii] Granice poznawcze obserwacji
(02) Metoda szacowania
[i] Rodzaje skal ocen
[ii] Źródła błędów w ocenie
(03) Eksperyment pedagogiczny
{C} Wprowadzenie do socjologii
{D} Etyka zawodowa
{E} Język obcy
(01) Angielski
(02) Niemiecki
(03) Rosyjski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Mimi
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Skąd: Poznań'okolice

Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Zadanie 1.
1. Znajdź i otwórz plik parki-1.doc, a następnie zapisz go na dyskietce pod nazwą praca-1.doc
2. Nadaj tytuł (w nowym wierszu nad tekstem, na środku): PARKI, UŻYTKI, ZESPOŁY (czcionka Tahoma, rozmiar 18 pt, kolor różowy).
3. Sprawdź w całym tekście pisownię i popraw ewentualne błędy. Włącz dzielenie wyrazów.
4. Ustaw marginesy: górny: 1,5 cm, dolny: 1 cm, lewy: 2,5 cm i prawy: 2 cm
5. Zmień czcionkę w treści rozdziałów na:
a) Rozdział 1 – na Bookman Old Style, rozmiar 10 pt, kolor brązowy,
b) Rozdział 2 – na Courier, rozmiar 14 pt, kolor niebieski,
c) Rozdział 3 – na Comic Sans MS, rozmiar 11 pt, kolor czerwony,
d) Rozdział 4 – na Impact, rozmiar 13 pt, kolor zielony,
e) Rozdział 5 – na Verdana, rozmiar 12 pt, kolor fioletowy.
6. Ustaw wcięcia akapitowe w treści każdego rozdziału (wcięcia specjalne dla pierwszego wiersza) 2 cm
7. Ustaw odstępy między wierszami:
a) Rozdział 1 – dokładnie 20 pt
b) Rozdział 2 – dokładnie 15 pt
c) Rozdział 3 – podwójne
d) Rozdział 4 –1,5 wiersza
e) Rozdział 5 – pojedyncze
8. Ustaw wyrównania:
a) Rozdział 1 – do lewej i prawej (wyjustuj)
b) Rozdział 2 – do lewej
c) Rozdział 3 – do prawej
d) Rozdział 4 – wyśrodkuj
e) Rozdział 5 – do lewej i prawej (wyjustuj)
9. Umieść słowo „Rozdział” (każde) na środku wiersza i zmień czcionkę na Garamond (rozmiar 16 pt, kolor pomarańczowy)
10. Po ostatnim słowie rozdziału 1 wstaw przypis dolny oznaczony * o treści:
Encyklopedia PWN (1999), Warszawa
11. Po ostatnim słowie rozdziału 4 wstaw przypis dolny oznaczony ** o treści
Parki narodowe (2000). Wydawnictwo Szkolne, Poznań
12. Rozdział 2 przenieś między rozdziały 4 i 5, a rozdział 3 na koniec dokumentu i przenumeruj rozdziały.
13. Wstaw numerację stron w stopce, na środku strony, cyfry rzymskie.Wstaw w nagłówku stron aktualną datę oraz tekst (czcionka: Arial Black, rozmiar 12 pt, kolor złoty):
Anna Kowalska „Wiadomości przyrodnicze cz.1”

14. Podziel treść rozdziału 3 na dwie kolumny, a treść rozdziału 4 na trzy kolumny.
15. Zapamiętaj wprowadzone zmiany.

Zadanie 2.
1. Znajdź i otwórz plik samorząd.doc, a następnie zapisz go na dyskietce pod nazwą praca-2.doc
2. Zmień orientację stron w całym dokumencie z poziomej na pionową, a rozmiar papieru na A4.
3. Zamień wielkość liter w tytule na WIELKIE.
4. Wstaw zielone obramowanie o grubości 3 pt oraz bladozielone tło dla tytułu.
5. Dokonaj podziału dokumentu na strony wstawiając znak podziału strony przed tekstami:
Podstawową jednostką podziału...
Organem stanowiącym i kontrolnym województwa...
6. Dokonaj podziału tekstu na pierwszej stronie na akapity. Akapit drugi powinien zaczynać się od słów Prawo mieszkańców do wyłaniania..., a akapit trzeci od słów W związku z reformą... .
7. Ustaw odstępy pomiędzy akapitami na pierwszej stronie na 6 pt przed akapitem i 3 pt za akapitem.
8. Umieść listę numerowaną na drugiej i trzeciej stronie 3 cm od lewego marginesu.
9. Zdefiniuj tło tekstu (wyróżnienie) w liście numerowanej na drugiej stronie na turkusowe.
10. Wykorzystując dostępne w edytorze style, sformatuj pierwsze zdanie na drugiej stronie stylem Nagłówek 1, a pierwsze zdanie na trzeciej stronie stylem Nagłówek 2.
11. Otwórz z dyskietki praca-1.doc i przekopiuj cały Rozdział 1na koniec dokumentu praca-2.doc.
12. Zapisz dokument na dyskietce w formacie RTF (Rich Text Format).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Gość






Post Wysłany: 16:05 10.06.2008    Temat postu:

Mimi napisał:
Korespondencja seryjna

Zadanie 1.
W pliku dane-kor-ser.doc (na dysku C) znajdują się dane kandydatów na studia.
• Ile jest dziewcząt wśród kandydatów?
• Ilu kandydatów urodziło się w 1979 r?
• Ilu kandydatów ukończyło technikum?

Zadanie 2.
Z dysku C otwórz plik list-kor-ser.doc (jest to wzór zawiadomienia o przyjęciu na studia). W miejscach oznaczonych „?” uzupełnij ten list o pola korespondencji seryjnej i/lub pola programu Word, tak aby powstały imienne zawiadomienia o przyjęciu na studia dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zawiadomienia.doc.

Zadanie 3.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz imienne zaproszenia na wystawę dla wszystkich osób, które ukończyły szkołę w 1999 roku. Wykorzystaj gotowy tekst zaproszenia z pliku wystawa.doc z dysku C. Na zaproszeniu powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy oraz imię i nazwisko. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na wystawę.doc.

Zadanie 4.
Utwórz zaadresowane koperty typu DL dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Adres poprzedź zwrotem grzecznościowym, całość: czcionka Arial 16pt, kolor czerwony. Utworzony dokument zapisz pod nazwą koperty-dl.doc.

Zadanie 5.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz imienne zaproszenia na przedstawienie dla wszystkich, którzy ukończyli liceum w roku 2000 (wykorzystaj gotowy dokument przedstawienie.doc z dysku C). Na zaproszeniu powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy oraz imię i nazwisko. Utworzony dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na przedstawienie.doc.

Zadanie 6.
Korzystając z danych zawartych w pliku dane-kor-ser.doc utwórz zaadresowane koperty o rozmiarze: 17cm (szerokość) na 10cm (wysokość) dla wszystkich, którzy ukończyli technikum. Na kopercie powinien znaleźć się zwrot grzecznościowy, imię i nazwisko oraz adres (czcionka Impact 15pt, kolor niebieski). Utworzony dokument zapisz pod nazwą koperty.doc.

Zadanie 7.
Wymyśl (napisz kolorowy tekst, dodaj rysunki) imienne zaproszenia na bal maturalny dla wszystkich osób z pliku danych dane-kor-ser.doc. Powstały dokument zapisz pod nazwą zaproszenia na bal.doc.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum WSPiA- Pedagogika, Logopedia Strona Główna -> Pomocna dłoń Wszystkie czasy w strefie GMT + 3 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Design by ArthurStyle
Regulamin